Повечето хора си мислят, че едва когато се появи проблем, тогава трябва да се замислим за здравето ни и да започнем да полагаме грижи за него. Ако искате да имате здраво сърце, трябва всеки ден да полагате грижи за него. Много хора се отказват, защото си мислят, че е трудно и отнема много усилия, но в действителност не е така. Важното е да изградите навици за себе си и своето тяло. Това, което е полезно за сърцето Ви е полезно и за вас самите и ще Ви накара да се чувствате по-бодри, с повече енергия и по-щастливи.

Ето списък с най-важните съвети за здраво сърце.

1. Забравете за стреса

Редица проучвания и лекари са установили, че стресът е основният фактор и причинител на болести. Той оказва негативно влияние не само на пълноценното Ви съществуване, но и на всеки орган във вашето тяло. Действително е трудно да избягвате всякакъв стрес, особено в забързания свят, в който живеем днес. Това, което може да направите обаче, е да се обграждате с хора, които уважавате и Ви карат да се чувствате добре. Смейте се колкото можете повече. Смехът е най-силното оръжие срещу всякакви лоши мисли и емоции.

2. Спрете да пушите

Може да си мислите, че пушенето вреди единствено на белите Ви дробове, но това далеч не е така. Хората с болно сърце трябва да забравят, че тютюнът изобщо съществува. Когато пушите до сърцето Ви стига по-малко кислород, което може от своя страна да доведе до запушване на артериите и исхемична болест. Заклетите пушачи трудно отказват пушенето, но поне може да опитате. Ако се тревожите, че ще напълнеете, както при повечето пушачи, които отказват цигарите, залъгвайте се с дъвка вместо с храна. Тя съдържа значително по-малко калории. Етествено, може да използвате и специално създадените продукти за отказване на цигарите.

3. Хранете се здравословно

Много хора не възприемат храната като източник на енергия и двигател на органите в тялото им, а като средство за средство, чрез което могат да изпитат блаженство. За да имате здраво сърце обаче трябва да се храните правилно. С други думи, трябва да доставяте на този жизненоважен орган веществата, от които има нужда, за да функционира максимално добре, а тези вещества се намират в дадени храни. Ето и списък с тези, които са едни от най-полезните за сърцето.

Маслини

Освен, че са изключително вкусни, маслините са и много полезни. При редовна консумация се намалява образуването на кръвни съсиреци, което от своя страна води до намален риск от инфаркт. Ако маслините са сред любимите Ви храни, нивата Ви на холестерол са в нормата и не страдате от високо кръвно налягане.

Пълнозърнести храни

Хранете се с пълнозърнести храни, които съдържат комплексни въглехидрати. По този начин няма да изпитвате глад и ще сте приели сравнително нисък брой калории. Избягвайте мазните храни, които освен, че ще Ви пречат да имате перфектно изваяна фигура, ще затруднят работата на сърцето, могат да запушат артериите.

Риба

От години лекарите препоръчват консумацията на риба поне веднъж седмично, защото тя е изключително полезна за човешкия организъм. В сьомгата, рибата тон и скумрията се съдържат омега-3 мастни киселини, които спомагат нормалната функция на организма и предотвратяват образуването на кръвни съсиреци.

Боровинки

Още от деца ни учат, че витамин С, който се намира в плодовете и зеленчуците, е изключително важен за нашето здраве. Боровинките са в тази категория „богати на витамин С плодове“, но и също така предотвратяват запушването на кръвоносните съдове.

4. Намалете солта

Ако не можете да се храните напълно безсолно тогава поне се опитайте да намалите количеството сол в храната си. Следете то да не превишава 2400 мг. Повишеното количество на сол в организма Ви може да доведе до повишено кръвно налягане, а също така вреди на зрението и задържа вода в организма.

5. Не се обезводнявайте

Когато говорим за задържане на вода в организма е важно да запомним две неща – да приемаме достатъчно количество вода на ден и да избягваме храни и напитки, които пречат на водата да се „отдели“ от организма ни или такива, които могат да ни обезводнят, като кафето. Придържайте се към приемането главно на вода.