Цинкът е жизненонеобходим минерал, който осигурява усещанията за аромати и вкус, укрепва имунната система, участва в протеиновия синтез в тялото, участва в активирането на ензимите, в сперматогенезата и в процеса на изграждане на ДНК-веригата. Цинкът стимулира естественото производство на тестостерон при мъжете и осигурява клетъчната комуникация в организма, действайки като невротрансмитер.

Недостигът на цинк може да доведе до забавен растеж, тежка форма на диария, импотентност при мъжете заради лоши количествени и качествени показатели на сперматозоидите, косопад, увреждания на очите и кожата, отслабване на имунната система и липса на апетит.

Препоръчителният дневен прием на цинк е 8-12 мг. за жените (горната граница важи за бременни и кърмачки) и 11-15 мг. за мъжете. Според препоръките на Асоциациите по диететика на САЩ и Канада, при някои вегетарианци, чийто хранителен режим е богат на фитати, е необходим дневен прием от над 15 мг. цинк, тъй като фитатите пречат на усвояването не само на цинка, но и на калция, желязото, магнезия и др. микроелементи. (затова не се препоръчва консумацията на големи количества сусам или сусамов тахан на хора страдащи от недостиг на цинк, въпреки, че сусамът е една от най-богатите на цинк храни).

Ползите за здравето от цинка

Силна и здрава имунна система – дори лекият или умерен дефицит на цинк отслабва защитните сили на имунната система, нарушавайки нормалните функции на макрофагите и неутрофилите, и свързаните с това процеси. Цинкът е незаменима част от процеса на производство и задействане на още един вид имунни клетки – Т-лимфоцитите. Ниските нива на цинка са свързани с повишена предразположеност към пневмонии и други инфекции и инфекциозни заболявания при децата и възрастните.
Цинкът е жизненонеобходим за поддържането на здрава кожа и оптималното състояние на лигавиците. По тази причина цинкът помага за лечението на акне, кожни обриви и др. кожни увреждания и гарантира по-бързото и нормално заздравяване на раните.
Хранителният режим богат на цинк, доказано намалява риска и степента на макулна дегенерация при възрастните.

Биотинът е един от най-известните витамини от витамин B комплекс. Той е бил открит в края на 30-те, началото на 40-те години и първоначално е бил наричан витамин Н. В наши дни е познат и като витамин В7.

Ползи от биотин

Биотинът може да играе важна роля в превенцията и/или лечението на следните заболявания: косопад; чревни дисбаланси, включително и чревно възпаление, чревно раздразнение, болест на Крон, улцерозен колит, както и хронична диария; нервни разстройства, включително гърчове, атаксия (движението се характеризира с липса на мускулна координация) и хипотония (движението се характеризира с липса на мускулен тонус); кожни заболявания.

Биотинът е добре познат витамин, но точната му дозировка все още варира и подлежи на уточнение. Европейският съвет за храните приема 150 мкг за максимално допустим дневен прием. Много американски специалисти в областта препоръчват дози от 30 до 100 мкг дневно. Диабетиците имат много ниски запаси от витамин В7. За сваляне на нивата на кръвната им захар, лекарите предписват до 15 мг на ден, което е 100 пъти повече от това, което Европейският съвет за храните препоръчва.

За оптимален прием на цинк и биотин, препоръчваме АБОФАРМА ЦИНК + БИОТИН капс. * 30.