Усещате ли, че задържате вода или други течности в тялото? Това е един от тези процеси, които много от нас изпитват, но не знаят нито защо, нито как да го спрат.

Проблемът със задържането на течности в тялото е доста дразнещ и неприятен, но за щастие е преодолим. Това е процес, който се среща често при неправилно хранене, смяна на сезоните и генерално най-вече през лятото.

Каква обаче е истинската причина да задържаме течности в тялото?

  • Много често задържането на течности в тялото е поради причината, че не пием достатъчно вода. Може да поемаме много течности, но всъщност единствено водата е достатъчно добър хидратант. Когато не се пие достатъчно вода, организма има нужда от запаси на такава, за да си я набавя при спешни случаи – така става задържането.
  • Употребата на прекалено солени храни и напитки също водят да задържат вода.
  • Хранителните навици, които включват пикантни, мазни и тежки храни също водят до задържането на вода в организма. Това се случва, защото, за да може организма да се справи с тази храна и да я разгради той има нужда от много вода. В противен случай разграждането е невъзможно.
  • Често пъти без да осъзнаваме ние се обездвижваме. Не спортуваме и не поемаме чист въздух. Това също може да доведе до задържане на вода в тялото.

Ако се оплаквате от задържане на вода в тялото вероятно попадате в една или комплексно в няколко от гореизброените причини.

Задържането на вода в тялото е свързано с подуване и отичане на крайниците. То е много характерно за крайно обезводнените хора, както и бременните дами. Други симптоми на дехидрацията са главоболие, безсъние, ниско кръвно налягане, световъртеж, запек, болки и крампи в мускулите.

Как да спрем задържането на течности в тялото?

За щастие не е невъзможно да спрем процеса със задържане на вода в тялото, а и не се изискват кой знае какви усилия, освен желание и малко мисъл за себе си.

  • Първия и най-лесен начин за борба със задържането на течности в тялото е всъщност това да пием много вода. Разбира се, ако не сме свикнали на това в началото ще е трудно, но с времето се свиква. Минималният прием на вода на ден е 6 чаши. Но за по-добри резултати може да пием дори по 8. Може да се влючат и продукти, които балансират водно-солевата обмяна в организма.
  • Промяната в навиците на хранене би могла да доведе до много добри и трайни резултати. Ако сте от хората, които ядат сол в огромни количества (и вие знаете това или на другите хора им прави впечатление) то значи е време да намалите солта. Разбира се и това не става от днес за утре. Но малко по малко, може да се редуцира тотално солта. Ако пък се храним с много мазни храни или пикантни, трябва просто да ги изключим изцяло от менюто си. Същото важи и за алкохола. Трябва да ограничим приема му, защото е и причинител на задържането на вода в тялото.
  • Ако отдавна не сте спортували, помислете за това. Или поне за факта, че може да ходите повече пеша. Ако сте от хората, които ходят с автомобил на работа, просто паркирайте по-далеч и се разхождайте до офиса. Или пък намерете време да включите спорт в програмата си. Например фитнес 2-3 пъти в седмицата. Плуването, танците, аеробиката или джогингът също може да ви се отразят прекрасно спрямо проблема със задържането на вода.